Hej älgar heter Hej rådjur!

Hej älgar blev det inte riktigt igår, istället blev det Hej rådjur. Igår blev mamma och jag påhoppade av en hjord rådjur. Vi var ute och gick på en kissrunda med hunden och tillsammans med två av katterna, när det plötsligt från ingenstans med ett brak, hoppar fram en eller hundra rådjur, svårt att säga i mörkret, framför oss. Jag fick panik och hunden jag håller i kastar sig efter i diket och jag flyger efter, motvilligt. Några sekunder efter när vi hunnit förstå vad som hänt och återhämtat oss, kastar sig ytterligare något rådjur, över vägen bakom oss. Det hela slutade i ett virrvarr av rådjur, mamma, mig själv, en hund, ett alldeles för långt hundkoppel, flygande ficklampa och skräckslagna katter. Nej! Hädanefter stannar jag inne! Om det vore så lätt ändå... Jag är ju hund/katt och marsvinsvakt och hunden måste ju gå ut ibland.

Dagen idag har inte bjudit på så mycket roligt. Har skjutsat mamma till tåget, varit ute och gått med hunden en timma, pluggat, kokat över riset och fäktats med diverse leriga katter och hundar som absolut INTE ville tvätta av tassarna. Det hela slutade med att jag var lika lerig som diket utanför. Kan tillägga att hunden var mer svart än vit när vi kom in!

Kommentarer
Postat av: Johanna

HAHAHAH, oj! Usch, hjälp. Vilken röra. och vad läskigt!!!! :P men kul att läsa var det :P

2008-11-08 @ 22:45:21
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: G

Hej! Om intresse finns för ny bloggdesign till din blogg, kika in hos mig, http://babbidesign.blogg.se välkommen!

2008-11-08 @ 22:50:20
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: sister S

hahaha, härligt med rådjuren :P tur at du är så stark i armarna efter all träning då så du inte släppte älsklingen ;)

2008-11-09 @ 19:58:17

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback