Underbara morgon


søstre

Första dagen på semestern. Klockan ringer halv sju. Jag går upp, gör iordning frukost och äter tillsammans med mamma som ska till jobbet. Efter det tar jag på mig syrrans gammla fotbollskläder, mammas gympadojor och sätter upp håret i en knut. Jag tar en 50 minuters promenad. Lyssnar på ljuden skogens alla djur ger ifrån sig. Hör tuppen gala på en bondgård. Går förbi hästar och får. Och bara är. Sjön ligger spegelblank och solens strålar lyser mig i ansiktet. Tänk vad skönt det kan vara på landet. Det här var precis vad jag behövde nu känner jag.

Jag sätter mig och läser tidningen på farstubron, tillsammans med katterna som kommit hem efter natten. Och hör lomen som ropar över sjön. Det kommer bli en bra dag det här.

Jag ska plugga ett tag. Sen ska jag ta bilen in till Nora. Äta lunch med pappa. Åka hem till Johannas mamma och pappa, tigga till mig några rabarberblad. Sen på kvällen när mamma kommer hem ska vi gjuta i betong. Det ska bli fågelbad och andra fina saker att ha i trädgården. En skön start på semestern!

Kommentarer
Postat av: s

ah! hahaha, kände inte ens igen oss ;)

2009-08-04 @ 12:48:53
Postat av: johanna

hur har det gått? :D jag är nyfiken, och vill se foton sen.. ;) höhö!

2009-08-04 @ 22:25:43
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback