Engelska språket

En av mina svagheter är min engelska kunskap. Språket alltså. Jag är totalt värdelös på att både förstå och prata engelska. Därför är det extra jobbigt denna termin, då största delen av litteraturlistorna innhehåller böcker på engelska. Alla hemtentor innehåller böcker på engelska. Detta kommer bli en stor utmaning för mig och jag hoppas att jag klarar tentorna. Annars får jag inte fortsätta utbildningen.

När jag har tagit min examen, då ska jag gå en engelska kurs. För att lära mig språket och slippa skämmas varje gång det dyker upp engelska. Nu gissar jag mig till vad det står och svarar lite svävande på frågor. Jag avskyr att hamna i situationer då det är nödvändigt att prata engelska. Istället försöker jag missa dem tillfällen, men då missar jag också massor av roliga saker. Tyvärr!

Men det känns lite sent att läsa en kurs då, det är ju nu jag skulle behöva den där jäkla kunskapen! Tills dess får jag försöka kolla på filmer utan text, men det är ju så tråkigt. För då förstår jag inte allt, och det jag inte förstår kan jag gissa mig till genom bilderna.

Tills dess ska jag köpa pocketböcker på engelska. Men jag hittar inga bra som jag vill läsa. Har du något bra tips? Både på svenska och engelska böcker... En till nackdel är att engelska pocketböcker är lite dyrare än svenska, vilket inte är idealet för en students plånbok.


Kommentarer
Postat av: Johanna

testing, testing... ;P

2009-02-03 @ 21:34:11
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: t

jag har en bok på engelska. Det är hon som är hjärnan bakom sex and the city böckerna som gjort den. Kanske är något för dig?

2009-02-04 @ 07:18:01
URL: http://sevendaystova.blogg.se/
Postat av: Johanna

uff! skulle vara mycket maffigare med en roman :P haha!

2009-02-04 @ 08:55:12
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback