Favoritfotograf




Fotograf: Camilla Åkrans

Här är en av mina favoritfotografer. Hon har en alldeles speciell stil och jag fullkomligt älskar hennes bilder. Hon tar så otroligt läckra bilder. Den här bilden tilltalar mig. Varför vet jag inte, kanske för att den skiljer sig ur mängden av hennes fotografier. Jag tror det har att göra med ljussättningen att göra. Jag vet att jag skrev ett arbete om hennes bilder tredje året på gymnasiet. Tyvärr fick jag aldrig tillbaka det, då våran lärare inte ville lämna tillbaka några av våra arbeten. Vilket är lite synd.

Hon ställer ut på Nordiska Museet i Stockholm just nu. Utställningen pågår 30/1-09 - 13/4-09. Där hon och 22 andra duktiga fotografer visar sina bilder "modebilder". Jag vill åka dit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback