Stolt

Jag är stolt över mig själv. Jag har klarat av det svåra (okej, jag kanske inte har klarat mig helt galant, och de två sista kapitlen lästa jag ut nu på morgonen) att inte läsa ut min bok, första kvällen då jag öppnat den. Jag har försökt att hålla den så länge som möjligt. Jag bestämde mig för att läsa 1 kapitel om kvällen, och inte mer. Okej, jag höll inte det i fredags, det vet jag, men då var det så tråkigt att bara sitta och vänta på let´s dance. Men jag har ändå klarat mig fruktansvärt länge. Säkerligen över en vecka, och det är nog rekord!! Nu måste jag beställa alla andra böcker så jag kan fortsätta att följa Rebecca Bloomwoods otroliga liv.

Det hela har fungerat som en liten belöning. Jag sliter på dagen och belönar mig själv med att läsa ett kapitel på kvällen. Jag har märkt att jag hinner slappna av och inte tänka på plugget lika mycket. Det är något som jag måste fortsätta med, lite tahandomsigsjälvtid kan jag verkligen behöva. Men då ska jag verkligen försöka hålla mig och bara läsa ett kapitel om dagen också! Banne mig!!

I dag är det tredje dagen med bankande huvudvärk, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det är inte vätskebrist, så det måste vara en förkylning eller något som vägrar bryta ut. Jag vill ju inte bli sjuk, men den där jäkla huvudvärken kan väl försvinna någon gång? Jag som vill träna idag, men jag vet uppriktigt inte om jag orkar det idag. Den som lever får se om jag orkar släpa mig iväg. Annars ska jag bara tentaplugga har jag tänkt mig. Blää! Men det måste göras, tyvärr.

Nehe, om man ska ta sig i kragen kanske?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jäkla huvudvärk!

Drick riktigt mycket te och slarva inte med ätandet ;)

2009-01-13 @ 11:50:17
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback