Grannbesök

Mitt mål ikväll var att jag skulle plugga i två timmar. Men så blev inte fallet. Nej den här kvällen har bjudit på dusch, plugg, besök hos grannen, plugg, disk, matlagning och den absoluta favoriten: banan och apelsin tallrik. Sen har jag avslutat det med lite pluggande. Och nu tänkte jag nog lägga mig i sängen för att... plugga lite. Ja det låter bättre än vad det kommer sluta som. Det kommer börja med att jag läser några rader, sen ringer älsklingen och då pratar vi en stund sen somnar jag. Så kommer det gå med det.

Mitt besök hos grannen gällde utskriftspapper, jag har inte hunnit köpa och behövde skriva ut några saker tills imorgon. Ska också tillägga att det var min granne längst ner i huset som jag var hos. Hon har 1,5 kvm större lägenhet än mig. Men den kändes mycket större än så. Mycket bättre planlösning och allt, är lite avundsjuk faktiskt. Men min lägenhet kommer bli dubbelt så bra när jag fått upp lite foton och min bokhylla! Så de så.

Men det jag ville säga med det var att när jag frågade om jag kunde få låna skrivaren hade jag precis kommit ur duschen. Dvs inget smink, håret står på ända, myskläder osv. Så när jag skulle ner dit så var jag lite nervös, jag såg ju inte klok ut och hon ser ju alltid så fräsh och snygg ut. Jag kommer skämma ut mig, tänkte jag. Ja jag vet att jag är lite ytlig, men jag kunde ju ha mött folk i hissen på väg ner. Det där lät ju inte bättre! Jag drog i alla fall på mig ett par jeans, satte upp håret i en knut och drog på mig en hoodtröja och så gick (läs åkte) jag ner. Nervös plingade jag på dörren och hon öppnade. Iförd flanellpyjamasbyxor, en myströja och utan smink. Gissa om jag blev glad, även perfekta människor kan gå i myskläder och vara utan smink!

Nej nu ska jag hoppa i säng med min medicinbok.


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha var det en klasskamrat det med alltså? :)

2009-01-26 @ 22:23:21
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback