Åh, vilken kaotsik dag!

Det börjar med att jag sitter och kollar bussar på morgonen och inser att det går en om en halvtimme. Jag byter om i all hast och powerwalkar i stormen hela vägen till Stan. När jag väl är där ska bussen inte komma förens om en kvart. Okej, det kan jag leva med. När vi åker förbi ser jag öppettiderna för IKEA 10-20. Fan, det hade jag inte tänkt på men att vänta i 20 minuter går ju ändå bra. När jag stigit av bussen vid IKEA tänkte jag kolla direkt när bussarna går tillbaka. Första bussen gick inte förens 17.12. Suck! Hur gör jag nu? In på IKEA och upptäcker att de gör om i HELA varuhuset. Allt är i princip oreda eller slut. Men jag hittade lite av det jag tänkt.

Ut från IKEA och vandrar vidare till Calltex, väl där irrar jag säkert runt i en timme och letar efter bra tyg till gardinerna. Och det slutar med att jag tog det jag såg först. Typiskt mig. Sen är det bara att börja gå mot stan. När jag stannar vid nästa busshållsplats är det lika illa där. Nästa buss går vid 17. Det blir vidare promenad i småregn och storm. När jag äntligen kommer fram till en annan busshållsplats där det visar sig att bussen ska komma om 1 min. Kan man ha mer tur i oturen? Så jag tog bussen in till stan, promenerade vidare till en blomaffär där jag inhandlade tre stycken vita pelargoner. Två vanliga och en rospelargon. (Tack Ingela för presentcheckarna som jag fick i inflyttningspresent till förra lägenheten, nu har jag tänligen användt dem). I alla fall, vuxenpoäng till mig för dessa illaluktande men fina inköp!

Hoppas eran dag har varit bra, om inte lugnare.


Garanterat jag om några år!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ojdu, vad härligt det där lät ;)

2009-06-15 @ 19:09:23
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: t

sv: ja men du tror inte att jag och alla andra blondiner säger att "IQ sitter inte i hårfärgen"? Tror du folk bryr sig eller? Men vad vet du, du är inte 15 och blondin.

2009-06-15 @ 19:35:03
URL: http://sevendaystova.blogg.se/
Postat av: t

sv: men de va ju mer en fem år sen! Världen utvecklas,

2009-06-15 @ 19:40:10
URL: http://sevendaystova.blogg.se/
Postat av: t

(och ja, jag språkar för de flesta blondiner 13-16.)

2009-06-15 @ 19:41:27
URL: http://sevendaystova.blogg.se/
Postat av: s

haha, var just det jag tänkte, du gillar ju inte pelargoner ;)

2009-06-16 @ 17:13:40

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback