Det är inte riktigt min dag idag

Det hela börjar med att min tag till jobbet inte fungerar, så jag måste stå och vänta till någon annan i personalen kommer och kan öppna dörren till mig. Jag stod där i cirka fem minuter, och det resulterade i att jag blev sen. Jag gick sen in i förrådet för att hämta kläder. Yes! Ett par byxor i storlek small fanns kvar. Ryckte åt mig en tröja i samma storlek. När jag väl bytt om så inser jag att byxorna är väldigt mycket förstora. Det är nämligen large. Så det var bara att klä av sig, sätta på sig de vanliga kläderna igen och gå tillbaka till förrådet. Ännu mera försenad! När jag väl hittade byxor i medium kunde jag gå upp till avdelningen. Iförd i en tältliknande outfit!

Tack och lov var det Lina jag jobbade med i dag och hon skrattade lika mycket som jag åt mitt missöde och visade sina tältläder, i samma storlek som jag hade! Då ska ni veta att hon är en av de kortaste människorna jag känner. Och var kläderna stora som tält på mig, så var det som ett cirkustält på henne. Men lika söt för det var hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback