Graviditet och bebisar

Just nu känns det som alla är gravida, planerar barn eller precis har fått. Jag känner mig omgiven av graviditeter och bebisar. På gymmet är det mammor med sina nyfödda, vi disskuterar det i umgängeskretsen, en gammal vän har precis fått sin söta flicka, jag läste ut - en shopaholic får en syster - där det slutar med att hon förmodligen är gravid, jag började läsa boken Vattenmelonen av Marian Keyes idag där Claire precis fått sin första dotter och så går Stina ut med att hon är gravid. Graviditetsvibbarna flödar från alla håll och kanter tror jag närmare bestämt! Och hur mysigt är inte det? Alla fina magar, söta bebiskläder och fina barnvagnar. Det är nästan så att man vill bli gravid bara för att ta del av den underbara världen!! Haha. Tänk, då kan jag äntligen ha alla de där tunikorna som jag ser gravid ut i. Då behöver jag inte skylla på något annat än graviditeten. När jag blir gravid ska jag bo i alla de där fina tunikorna och leggings. Det kan väl inte bli bättre?

Och nej! Jag är inte gravid. Och har inte tänkt att bli det inom de närmsta åren. Men oh vad sött det är!


Kommentarer
Postat av: Bitta

Sant som Amen i kyrkan (haha eller nåt)! Men nog blir man lite sugen :P Allt för att få skrota runt i leggings och tunikor för jämnan. =) Vart är Niklas när man behöver honom?! Höhö.

2009-06-14 @ 22:11:02
URL: http://ensmulahumor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback