Summering av mitt liv och inte liv!

Ytterligare en helg har passerat, tentan närmar sig ytterligare med några dagar, trippen till Malmö närmar sig oerhört fort (men ända alldeles för sakta för att vara bra!) och min tid bara rinner iväg känns det som. Helgen har varit bra, släktmiddag, plugg, fotografering, plugg, bussåkande, plugg, plugg och åter plugg. Men ändå inte lika mycket plugg som skulle behövts. Jag har redan gett upp hoppet. Jag i ett nötskal känns det som!?

Har så mycket som jag skulle vilja slänga ur mig, men det orkar ni aldrig att lyssna på! Tar bara dagens händelser: Skola, resurs tid till tentan. Våran lärare är mycket märklig. Hon frågar efter om vi har några frågor att ställa. Våran klass är lite trögstartad så det var ingen som direkt tog initiativet. Hon blev märkbart irriterad. Men när vi väl kom i gång kom det massor av frågor, och då blev hon istället irriterad på de frågor som vi gav henne. Hon tyckte tydligen att vi borde kunna allt redan! Jösses, vi är bara människor! Senare när tiden var slut gick jag och B och inhandlade morotskaka och en LOKA Jordgubb med guava (otroligt god! Prova!!). När vi väl satt oss ner gick brandlarmet. Först händer det inget med oss studenter, men efter några sekunder då ljudet blir alldeles för högt, reser sig alla och går sakta ut. Väl ute tystnar larmet efter en stund och vi går tillbaka in, då slår skiten på igen och vi suckar, går ut och går hem till B istället. Där spenderade vi 4 timmar, varav 2 timmar pratade vi skit och två timmar pluggade vi! Honör till oss!

Nu sitter jag här hemma, väntar på sambo som kommer vid 20.00, funderar på vad jag ska göra för mat och vad step-up innebär egentligen.

Veckans to do:
Idag: Step-up
Tisdag: PLUGGA! Träffa B?
Onsdag: Tenta, gymma, tvätta
Torsdag: Plugga, göra stan osäker, CORE
Fredag: Skola, gymma, makeover!
Lördag: 05.53 går tåget till Malmö
Söndag: Myyys!

Håll i hatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback