Man får lura sin syster, bara man inte säger det högt


Mina utspökade systrar


En av mina systrar är ganska lat, eller at och lat, hon har svårt att komma igång med saker och ting. (Låter som någon föreläsning jag har haft i vår... :P). Men när hon väl har gjort det kan hon hålla på hur länge som helst. Igårkväll när det bara var vi två hemma så tänkte jag gå ut och inspektera trädgården. Och för att då få sällskap av henne gör man såhär:

- Plocka fram systemkameran och säg "ska vi ut och fota en sväng? Jag behöver ta slut på kamerabatteriet" (då kommer hon garanterat!)
- Gå ut, fota henne lite och lär henne sedan lite grundläggande inställningar
- Lämna sedan över kameran och hon är upptagen i en timma framåt. (Varning: den verbala kommunikationen dalar emellanåt).

Jag lyckades i alla fall. Jag fick sällskap i hängmattan, när jag kollade alla fina blommor och växter, och vi plockade tillsammans massor av hallon och åt upp. Ja, vi hade en trevlig stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback