I love my kalender

Nu sitter jag här nyduschad och uppkrupen i soffan. Tittar i min kalender och fösöker se hur veckan ska gå ihop. Jag har mycket inplanerat denna vecka. Så det ska bli spännande att se hur det här ska gå ihop.

Måndag: CFH 08.30-17.00. Vatten aerobic 19.30-20.30. Där emellan ska jag plugga och laga mat.
Tisdag: CFH 08.30-12.00. Grupparbete 13.00-framåt. Sen ska jag plugga som en tok.
Onsdag: Läslogg 00.00-16.30. Möte 10.00. Tvättid 19-23. IKEA? Städning av lägenhet.
Torsdag: Föreläsning 8.15-11. Plugga. IKEA? Tjejkväll.
Fredag: Seminarium 08.00-15.00. Älsklingen kommer hit.

Det kanske inte ser så mycket ut i era ögon. Men ni har ingen aning vad det egentligen innebär. Emellan allt så ska jag försöka klämma in promenader/träning, besök av mamma (?), plugg etc. etc.

Hoppas ni har en bra vecka framför er?

Jag älskar att ha en kalender. Utan den skulle jag inte klara av många dagar i mitt liv. I den står allt som jag ska göra och vad som händer. Det är inköpslistor, adresser, saker jag ska komma ihåg m.m. Den är helt underbar. Kalendern är mitt liv. Jag älskar att se de ifyllda raderna och känna mig viktig och behövd. Det känns så vuxet att när folk frågar något så säger man "vänta jag ska kolla min kalender" och så plockar man fram den.

Det är nog en liten fix-idé som jag har fått. Men utan min kalender skulle världen rasa samman.


Kommentarer
Postat av: Johanna

vad är läslogg? och vad är det för möte du ska på? och behöver du ikeasällskap?



och - kunde du ta med en vän på prova-på grej på vattengympan någon gång trodde du? :)



jag vill också ha en kalender. man känner sig liksom... vettigare som människa när man har en som används flitigt... :)

2009-02-01 @ 21:35:55
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh, nu blev jag nyfiken! ser fram emot att höra :D

hojta till om du har tid med en liten promenix någon gång innan torsdag :D



jag ser fram emot springandet,

och min kondition - jag kan lova att den är värre. men vi tar och springer fast vi inte längre orkar, tillslut finner vi rätta andningstekniken tror jag, och då går det nog bra :D

2009-02-01 @ 23:48:09
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback