Norrland

Jag har fått väldigt mycket känningar för norrland på sistonde. Jag vill dit, till snön och kylan, det vackra landskapet och den mysiga gemenskapen det verkar vara. Tro det eller ej, men så är det. Jag som aldrig tyckt om kyla speciellt mycket och som fryser konstant från september till april. Jag vill dit! En lite längre period, sen skulle jag få panik. Jag gillar storstadslivet med massor av människor och myller. Men det norrländska lugnet lockar, och jag gillar norrlänningar. Se bara alla jag fastnar för... Min pojkvän (kan man i och försig inte betrakta som norrlänning längre, men ändå), Brolle och Anders (frusna män söker kärlek), för att nämna några. Tänk er ishotellet (kommande bröllop?), hundspann, skoter, skidor, mysiga långfärdsturer med varm choklad och frallor, släde, myskvällar framför brasan etc etc. Bara massor av idylldrömmar, men det är i alla fall något...




Nu ska jag hoppa i sängen och drömma om norrland och framtiden.

Kommentarer
Postat av: Johanna

thanks honey :)

2008-12-16 @ 10:13:05
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback