Fredag hela veckan lång

Nu sitter jag här hemma, det är alldeles tyst och skönt. Sambo och våran nya inneboende är inte hemma. Jag njuter av tystnaden och stillheten. Men mest sitter jag och fryser och pluggar. Skulle jag i alla fall göra, plugga alltså. Men jag sitter ännu mer och drömmer mig bort och tänker på framtiden. Allt känns mycket bättre nu fast ändå inte. Det börjar ordna upp sig i tankegångarna, nu hoppas jag bara att allt går att ordna.
 
Ska snart börja förbereda mig för trippen in till stan och fotandet. Ska sätta på mig långkalsonger, tjocka strumpor, minst tre par tröjor, en jättestor halsduk, jacka, mössa, två par vantar och ett par varma skor. Det är ju vinter här nu... Snön ligger i ett tunt tunt lager på gräsmattorna i alla fall. Men mest är det slask... Som vanligt.

Kvällen bjuder på mörkerfotografering (redan vid halv fem, men då är det ju mörkt!), matlagning, allmänt mys och trevligt sällskap. Hela den här dagen har inte varit så pjåkig ändå. Lite förhoppningar har den invigit.

Kommentarer
Postat av: Johanna

kvällen kommer bli super. och vi kommer nog frysa ihjäl litegrann, men vad gör det? :)

2008-10-31 @ 14:53:24
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

Då när vi blivit isbitar är det KANON att komma hem till min lägenhet, som jag fryser ihjäl i varje dag... :)

2008-10-31 @ 15:45:37
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback