I'm going wild and crazy in the kitchen!

Tandläkarbesöket gick väldigt bra. Han kollade lite snabbt på tänderna och konstaterade att det var länge sedan han hade haft en vuxen med en så god nolla (skulle tro att det är ett slags betygsystem). Så det var skönt. Det som var nästan ännu skönare var att det bara kostade 300:-. De har ju någon sådan där reducering, mellan 20-29 får man 600 kronor varannat år. Eller något sådant, jag kan inte lova att jag har helt rätt. I alla fall så ska jag tillbaka om två år. Tack och lov!

Nu har jag precis lagat mat. Chili concarne med ris. Riktigt gott. Jag gick wild and cazy och hade i färsk chili dessutom. För första gången i mitt liv. Det blev lyckat. Känner mig nästan som en riktig kock. Nu har jag hela två maträtter som jag kan skryta om att jag är bra på. En laxsallad med spenat och fetaost, serverad med egengjord guacomole och chili concarnen. (Linsgrytan nämner jag inte, för den kan vem som helst lyckas med). Okej, inte så många än, men det kommer fler!

Nehe... Nu kommer snart syrran, om en timme... Undrar om man skulle börja titta på läsloggen så länge?



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja men verkligen, det känns jätteskönt! Coren är ju helnice! :D



det tar sig vännen ;* jag tror dock du kan många fler <3

prova på kycklinggryta. kyckling, matlagningsgrädde/creme fraiche, diverse olika kryddor. och så ris eller couscous till det. pasta funkar också :)



2009-04-15 @ 19:28:15
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback