Kvällspromenad

"Nu ska jag gå till gymmet", skrev jag och loggade ut från msn. Men så blev det inte alls det. Jag bytte om till träningskläderna, och var på väg ut genom dörren när jag kände att jag verkligen inte alls orkade ta mig dit upp. Jag hade varken ork eller lust. Så jag satte på mig stegräknaren och tog en lång promenad istället. Och tur var väl det. För det var underbart skönt att traska runt i skogen och höra fåglarna kvittra. Istället för att sitta instängd på ett gym och höra alla stön, från dem som har för tunga vikter för sitt eget bästa. Jag plockade till och med lite videung som jag nu har sättit i en vas. Och nej! Jag plockade inte från träden, utan de hade gallrat ur skogen. Så jag bröt kvistar från döende träd.

20 000 steg har dagen resulterat i. Underbart skönt.



Kommentarer
Postat av: t

sv: ja gärna. Men vi har ju redan köpt pärlorna så du får välja av dom vi har men kan skicka bild på dom nästa vecka :)

2009-04-02 @ 19:41:33
URL: http://sevendaystova.blogg.se/
Postat av: M

Jag gick på samma ställe som du, tror jag åtminstone:) Alltså i skogen här bakom oss:P

2009-04-02 @ 20:11:41
URL: http://maalliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback