Hemma efter kort visit i huvudstaden


Födelsedagsfirande för farfar som fyllde 85. Hela släkten på pappas sida var samlad. Totalt var vi 10 stycken. Inte så många, men tillräckligt för att inte träffas så ofta. Körde dessutom hem, vilket innebar en tur genom Stockholms gator med mycket trafik. Det gick faktiskt väldigt bra. Hade som tur med mig en guide som hittar, annars vette katten! Väl uppe på Essinge-leden somnade guiden och vaknade inte förens när jag släppte av syrran här i Örebro. Men han var nöjd och tyckte att det hade gått strålande. Ja, vad säger man?

Nu sitter jag här och sliter i mitt hår och svär. Kortfattat: Jag skriver PM. En skitkurs, med ett skit-PM som ska skrivas. Kan dagen bli bättre? Och som lite extra kryddning är jag jättetrött (efter att ha sovit två nätter på en 5 cm tjock madrass (när man inte låg på den)). Sen att älsklingen, som jag inte träffat på en vecka, också jobbar hemifrån gör inte saken bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback