Universitet - student - plugga - mer?

Alla universitetskataloger som jag har beställt, har nu trillat ner i min brevlåda. Dock har jag inte riktigt hittat något som tillhör det jag vill läsa om. Men det finns massor av spännande kurser som jag skulle vilja läsa. I Lunds kataloger hade de bara program att läsa, och jag vill ju gå kurser. Fast det gör mig inget då jag inte har en tanke på att flytta så långt bort från familj och vänner. Umeå universitet hade också bara program i sin katalog. Där skulle jag egentligen velat läst, för de har ett så mycket bättre program än Örebro universitet. Men nu är det som det är. Jag visste inte om det när jag sökte. Däremot Götteborgs katalog. M M M. Mycket roliga kurser som jag skulle vilja läsa någon gång i mitt liv. Dock behöver jag inte flytta till Götet, vissa av kurserna finns här med. Men det hade varit roligt. Göteborg verkar vara en sådan mysig stad... Vem vet, jag kanske tar mitt pick och pack och drar.

- Marknadsföring och design
- Kostvetenskap
- Spanska
- Engelska

Bara för att nämna några spännande kurser. Det finns så mycket jag vill läsa. Men vi får se hur det blir med det. Det enda jag vet är att jag vill jobba ett litet tag efter examen, sen fördjupa mig in via kurser på företagshälsa. Och på något sätt så skulle jag vilja få möjligheten till att starta eget.

Just nu känns mina drömmar ganska långt bort. Kanske är bra det, då hinner jag planera och fundera klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback