Dröm vidare!

Egentligen så har jag planerat att plugga hela dagen, men nu kan jag inte slita tankarna från shopping och fotografering. Det måste vara den där jäkla bokens (som jag började läsa igår), fel! Men den serien av böcker är ju så himmlans bra och den påminner så mycket om mig, vissa perioder, och hur jag också vill kunna spendera pengar på allt (dock vill jag inte ha hennes skulder).  Oj vilken lång mening. Nu skulle inte min gammla svenskalärare vara glad på mig. Skitsamma! Boken jag pratar om är såklart Sophie Kinsella - en shopaholics bekännelser. Jag har läst nån bok förut och har börjat igen. Jag kan inte slita mig ifrån den. Men jag har bara en bok än så länge, så jag har bestämt mig att jag inte får läsa mer än 1 kapitel om dagen, helst på kvällen innan jag somnar. Det gjorde jag igår kväll, och jag vet inte hur länge sedan jag gjorde det sist. Men vad skönt det var! Dock drömde jag om shopping i natt och vaknade med ett stort shoppingbegär! Farligt.

Det är så mycket som jag skulle behöva, okej som jag vill ha. Jag erkänner. Men det får nog vänta... Kanske. Jag måste ju spara pengar till flytten och till min nya lägenhet. Försöka spara. Tvinga mig att spara. Ingen shopping för min del. Punkt slut! Kanske att jag kan shoppa lite när älsklingen kommer hit igen, det är om en månad, och jag har faktiskt fått pengar i julklapp och födelsedagspresent. Nej! Aja baja! Inga sådana tankar. Flyg iväg med er. Tänk istället på all sjukdomslära som du ska plugga in idag!! Uhuhuhhh.

För att göra det lättare byter jag samtalsämne (kanske passar bättre med skrivämne!?). Fotografering är jag också sugen på. Har kommit på värsta bra idén till foton som jag kan förstora och ha på min blivande vägg i lägenheten. Mer om det säger jag inte, så ingen snor min idé! Haha. Jag måste dock komma på ett väldigt bra motiv, kanske flera. Det är lite svårare, så länge får jag väl skissa upp idén så jag inte glömmer den. Illa vore det annars. Fota ska jag göra på lördag med Johanna, men då blir det inte någon sådan fotografering. Utan då ska vi fotografera utomhus, vid oset ungefär. Ni som bor i Örebro kanske vet vart det ligger... Ut mot hjälmaren i alla fall.

Nehe, om man skulle sätta sig med sjukdomsläran nu. Jag ska bara borsta tänderna först. Läsa ett kapitel till i boken, bädda sängen osv. osv... Nej jag bara skoja! Sjukdomsläran - här kommer jag!


Kommentarer
Postat av: Johanna

du, lördag it is!



någon speciell typ av outfit du vill att jag ska ha?



på dig önskar jag naturlig look, gärna någon stor burrig sjal i någon färg som du kan kura in dig i. någon mössa kan du ta med dig, och gärna en enfärgad jacka, i ulligt tyg (eller, sånt tyg som min röda typ, visst har du nåt sånt?) :P



ha så kul med sjukdomsläran ;)

2009-01-08 @ 12:09:39
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

Om du har mer än en sjal så får du ju ta med om du vill ;D nja, sminka så det känns bra. men inga supersotade ögon ;) haha!



den jackan låter som att det blir toppen!



jisses, vad jag önskar att jag ägde en bra ryggsäck jag med :p för skulle vilja ha med vinterjackan också. men vem vet, kanske räcker med den röda? förhoppningsvis ;D det kan nog vara kallt, och kan nog tänkas att vi kanske blir kvar ute en stund. men förhoppningsvis kan vi kliva in någonstans och dra åt oss lite värme. fast var? haha :D



någon speciell sminkning?



det kommer bli kul hörredu :D

2009-01-08 @ 13:16:40
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha det är helt okej med eyelinern ;)



well, jag drar på lite smink :D



2009-01-08 @ 14:31:27
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback