Matlagning utan vidbränt

Jag har lagat mat och jag blev nöjd. Jag. Jag blev nöjd! Läste ni? JAG blev nöjd med min mat. Det är sensation. Faktiskt.

Det tråkigaste som finns, enligt mig, är just alla laga mat. Speciellt sen att få det att smaka gott. Det är kanske det största kruxet. Jag har ingen fantasi när det gäller matlagning så det blir bara klassiska saker som är lätta. Jag kan liksom inte tänka ut  "det är passar med det, gör jag så så smakar det så där, lite mer krydda av den smaken lyfter fram...osv osv"

Men nu har jag gjort det! Jag lagade chili con carne, och det blev fan gott! Precis som jag ville ha det, och det var inte svårt alls. Det var det som nästan var roligast. Det gick fort och var enkelt. Så det kommer det bli mer av  (:

Receptet om ni blir sugna:

400 gram nötfärs
1 st gul lök
1 st orange paprika (ta färg efter behag)
1 burk krossade tomater
4 msk tomatpuré
1 st köttbuljongtärning
0,5 msk chilipeppar (krydda gärna mer än så)
1 st vitlöksklyfta
salt och peppar efter behag (tänk dock inte som farbror melker!!)
En skvätt paprikapulver
1 burk vita bönor

Koka lite ris och gör en god sallad till. Voilá, en god middag (och matlådor för en fattig student)


Kommentarer
Postat av: Johanna

det har nog inte lilla jag råd med tyvärr :( önskar jag hade!!

2009-01-07 @ 20:17:26
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

tjusigt hörredu! :D

det är ganska kul att laga mat ändå, bara använda hela kryddskåpet ;)

2009-01-07 @ 20:59:20
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback