Tuff brud i lyxförpackning

Nu är det slut på de här sjukligheterna! Inga mer säckiga kläder denna vecka, ingen jagärsjuksminkning ( = inget smink alls), inga mysskor osv. Nej, nu är det friska tag som gäller igen. Läs: det är första dagen utan huvudvärk, och jag har seminarium.

Ja, jag har seminarium idag. Som jag inte ser fram emot. Både för att jag ska stå där och babbla om ett fruktansvärt tråkigt ämne i 30 minuter. Sen också för att jag ska sitta i fyra timmar och höra på, vad jag tror, är lika tråkiga ämnen. Det kommer sluta med att när jag redovisar vårat arbete så kommer jag se att alla ser fruktansvärt uttråkade ut, och då kommer jag bli nervös och hoppa över massor för att snabbt bli klar. Eller det värsta utav allt. Våran lärare lyssnar på när jag ska redovisa! Det är det jobbigaste. Man vet inte riktigt när hon tänker komma in och lyssna, och vi är tvugna att hålla tiderna exakt, så hon får chansen att lyssna på den person hon har bestämt. Fy sjutton!

Men för att återkomma till att det är slut på sjukligheterna, så har jag ett knep. Eller det är ett knep för att lyckas bättre med redovisningen, och på så sätt kan jag inte vara sjuk mer. För att jag ska kunna redovisa bra, måste jag vara trygg i mig själv. Jag vill kunna utstråla självsäkerhet och styrka. Om jag till exempel har på mig ett par byxor som jag inte trivs i, kommer det garanterat lysa igenom min redovisning. Japp, sådan är jag! Jag vill se snygg ut, det får mig att vara säker i mig själv. Jag vill speciellt kunna slappna av när jag ska stå och hålla ett föredrag för massor av människor i 30 minuter.

Så därför har jag idag på mig ett par blåa jeans, en blå-vitrandig "drängskjorta", snyggt smink, pärlhalsband + örhängen, håret uppsatt i en slarvig toffs, och mina snygga svarta skinnstövlar. That´s me!

(Det där lät ytligt)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Elina! Ska du stå och göra en redovisning i 30 minuter? För hur många då? 30 minuter. Det skulle vara döden för mig, herregud vad obehagligt!



Jag hoppas att det går bra för dig!

Och kläderna lät toppsnygga ;)

2009-01-15 @ 13:43:02
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är precis likadan så när jag ska göra något sånt där så har jag på mig kläder jag vet är smickrande och är snyggt sminkad jag med x)Det känns verkligen SÅ mycket bättre när man inte behöver oroa sig för utsidan utan kan koncentrera sig på det man ska istället! :) Hoppas seminariet går bra!

2009-01-15 @ 14:41:52
URL: http://nordfeldt.blogspot.com
Postat av: t

svar: hehe siri har ju redan gjort en beställning bara du betalar tyg och det som behövs till så har du en beställning :)

2009-01-15 @ 17:52:10
URL: http://sevendaystova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback