Tankar och tänker

Idag när jag satt och kollade mitt schema så insåg jag för första gången att jag har läst halva mitt program.  Jag har läst 3 av 6 terminer. Redan! Tiden har gått så oerhört fort. Jag vet inte vart all tid har tagit vägen. Studenten var ju alldeles nyss och det känns som om det var igår vi läste om arbetsterapins historia. Men så är det inte. Det är ett och ett halvt år sedan studenten och jag är fan 20 år numer. Har haft körkort i två år och ska snart börjar termin 4. Det känns som om att det är i vår som bitarna börjar falla på plats inom utbildningen. Hittills har det bara varit strökurser och annat tjafs som anatomi och fysiologi/sjukdomslära etc etc. Snart kommer äntligen det roliga!!

Jag insåg just att jag har bott hemifrån i ett år nu. Det är några dagar kvar till den exakta dagen, men inte alltför långt. Och precis på årsdagen jag flyttade hemifrån ska jag flytta till min egen lya. Min alldeles egen! Yey! Jag har precis insett att jag faktiskt är vuxen nu, allt sådant där tjafs som man inte har sättit sig in i tvingas man in i nu. Det är elbolag som ska fixas, rätt pris och rörligt - inte rörligt osv. Försäkringar ska ordnas, vilket är billigast och vad täcker mest för mist pris? Allt sådant har liksom flytit på hitills när hyresvärden har ordnat allt sådant, men nu. Nu måste man fixa allt själv. Jag blir bara tokig på alla skillnader och likheter som man ska jämföra och utvärdera. Vore inte baby här och tog tag i allt så skulle jag gå under. Han har redan fått höra på min gnälliga stämma tillräckligt nu och jag är enormt tacksam över att du är här!!

Även om det är massor av vuxengrejer som ska fixas känner jag mig inte ett dugg vuxen. Mest utsliten och trött. Men det tillhör väl det vuxna livet i dagens samhällen, de symptomen alltså. Så jag får väl se mig som besegrad... Här med erkänner jag mig vuxen.

Nu klagar min älskling över att jag skrivit ett förlångt inlägg så jag får väl avsluta för idag och gå ut i köket och visa honom min kvinnliga list, genom att vinna i spelet Othello, för andra gången ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till vuxenheten baby ;) jag vet knappt om jag har fast eller rörligt pris, eller hur mycket/lite min försäkring täcker. jag fattar ingenting av allt det där. :p



vad är det för roliga kurser du har kvar?

jisses, om 3 terminer är du så vuxen att du är klar med din utbildning! DET är vuxet. Jag har inte ens påbörjat någon, och vet inte ens vad jag Vill :/



PUSS tjejen!

2009-01-04 @ 19:40:37
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

det finns för mycket saker att välja på. tänk så skönt om det bara fanns två eller tre saker att välja på. allra helst enbart ett... vad skönt det vore, vad mycket ork man skulle ha till annat... :)



hmm, helgen som kommer tycker jag det ser ut som att jag ska träffa dig en sväng och fota. hur ser din kommande helg ut? ;)

jag hoppas att snön är kvar!

något tips på var vi kan ta vägen o fota? :D

2009-01-04 @ 20:30:09
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vet precis var du menar, och om kylan håller i sig vet jag en tjej vid namn elina som ska kliva ut på isen på hjälmaren ;)



Skulle söndag passa bra? för jag kanske ska göra annat på lördag...

så, fredag eller söndag är allra bäst för mig :]



2009-01-05 @ 17:27:41
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

...fast actually, nu passar lördag allra bäst och söndag hänger därefter. fredag funkar inte! :P

2009-01-06 @ 11:15:11
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

Konstsjön? Menar du den som är precis vid naturens hus? :P



Men om vi går, till rävgången du vet? där det går en "väg" ut i hjälmaren. där är det ganska grunt tror jag, så där borde man kunna stå :P haha!



lördag it is! ganska tidigt va? :)

2009-01-06 @ 14:15:54
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

nejmen det tror jag nog inte du gör :D vi testar ju inte om det blivit plusgrader liksom! :)



tidigt... em, när blir det ljust?

2009-01-06 @ 15:22:21
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men, halv 10-10 någon gång, vad sägs om den?

Ses på järntorget maybe? Så kan vi antingen promenera mot rynninge - och rävgången. eller ta 16 till rynninge, och gå därifrån.. :)



2009-01-06 @ 15:40:44
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback