Vårdcentraler

Jag säger detta och jag vet att många håller med mig, men jag slutar aldrig förvånas tråkigt nog. De personer som sitter i kassan på vårdcentralerna måste vara några utav de otrevligaste personerna som finns, tyvärr. För att förtydliga detta så är det dem som man kommer i kontakt med när man fått en telefontid, jag menar. Vårdcentralens ansikte utåt, och så är de så otrevliga som det bara går utan att behöva få sparken. De måste stå i ansökningspapprena "ju surare och otrevligare du är, dessto bättre passar du för jobbet". Jag har nog nästan alltid fått otrevligt bemötande av de personer jag varit i kontakt med, och det är många vid det här laget. Jag blir också lika trött varje gång. Varför kan de inte ens försöka låta trevliga. Jag som privatsperson ska inte själv kunna ge mig en diagnos, utan det brukar mer vara läkarens jobb.

Men jag ska inte dra alla över samma kam, för jag vet också att det finns många trevliga vårdcentralsreceptionister. Tyvärr verkar de vara alldeles för få.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag plugga!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du har helt rätt - jag har inte mött någon av de trevliga hittills.



oftast när man ringer dit är det förmodligen för att något inte står helt rätt till, och då vill man helst inte ha svaret "ring om det inte blivit bättre inom en vecka". vad brukar du få för svar då du ringer?

2009-01-26 @ 21:12:16
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback