Nu har jag träffat Bitta och varit på stan en stund

Vi tog bilen upp. Dels för att vi hade otroligt mycket mynt med oss som vi skulle växla in, samt att det spöregnar. Vilket det gör fortfarande. Vi fikade på Café Java, of course! En ciabatta med kyckling för min del och ett glas vatten. Efter mitt lilla kolsyreintag i helgen mår inte min mage så bra, så inga kolsyrade drickor för min del på en stund.Det var i alla fall supergott och mysigt. Mycket prat och skratt. Like always! Och väl behövligt var det. Hann med en runda i några affärer, men inget inhandlades. Alla pengar ska sparas för min del. Helst. Till alla räkningar och annat gott som ska betalas snart. (Fick en så passande idag). Har lånat alldeles för mycket sparpengar av mig själv. Men i höst. Då ska jag shoppa lite. Men bara lite. Behöver bland annat ny jacka och nya skor. Bara lite...

Nu när vi var på väg hem så händer det som bara händer på film! Bitta går närmast trottoaren, vi är nästan framme vid parkeringen. Och så kommer en bil... Och det säger sig väl självt? Det vräker ner, man är blöt och så kommer det en bil. Ja, det sprutade upp massor av vatten så hon såg mer eller mindre ut som en dränkt katt. Det var dagens roligaste! (Även om Bitta inte riktigt tyckte samma sak).

- Men tack för några mysiga timmar!!


Kommentarer
Postat av: Bitta Blötkatt

Vilken tur att jag kan roa andra, och synd att jag inte hade mynten kvar i väskan, då hade volvon fått en ny finish på lacken.. Väl hemma hade jag behövt assistans när jag skulle kränga av mig jeansen, de satt som gjutna!!



Okej, lite kul var det..

2009-07-09 @ 21:41:21
URL: http://ensmulahumor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback