Ljusterapi

Jag förstår att det finns något som kallas ljusterapi. För er som inte vet så är det en terapiform som ska fungera mot depressioner. Det hela går ut på att personen i fråga utsätts för kraftig ljussken under en längre tid, till exempel i ett ljusrum. För att återkomma till det jag tänkte säga så har jag varit och solat solarium. Och jag tycker att det fungerar som ljusterapi. I alla fall för mig. Att ligga där i värmen och ljuset, samtidigt som man slappnar av och lyssna på musik. När man vet att det är mörkt ute, eller att det regnar och är grått och trist. Det är underbart.

Man känner sig som en ny människa när man kommer därifrån. Jag vet! Det är inte hälsosamt och man kan få hudcancer (ta i trä). Men någon gång ibland? Bara för att få lite ljus och känna sig mycket piggare efteråt. Det något som får mig att må bra i alla fall. Lite egentid, och efteråt kan man känna sig lite brunare och lite snyggare.





Kommentarer
Postat av: s

Det är inte säkert att man får hudcanser däremot är det bevisat att man får i sig viktiga d vitaminer, samma som man får av solan.. och de mår man bra av! ;)

2009-03-04 @ 18:36:37
Postat av: Johanna

Definitivt värt :)

vill så himla gärna sola...!!!

2009-03-04 @ 19:31:44
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: t

det måste vara jätte skönt att ligga där i värmen och få cancer! :( men siri, de är bevisat att de som solar solarium har större chans att få cancer. vare sig de är en gång eller tio.

2009-03-05 @ 16:35:17
URL: http://sevendaystova.blogg.se/
Postat av: s

det är inte alls bevisat!;) men jag har redan solat så då kan man ju lika gärna fortsätta :P

2009-03-06 @ 15:14:35
Postat av: t

Visst, Gå och få cancer då Siri! Men kom inte till mig och oja dig när du inte har något hår och har ont för alla cellgifter :( CANCER ÄR INGET ATT LEKA MED! Om ni fortsätter sola solarium tänker jag inte ge er någon julklapp! Jag vill inte att ni ska få cancer!!! :(

2009-03-07 @ 22:56:49
URL: http://sevendaystova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback