Blomman anfaller

Jag har världens huvudvärk och ansiktet brinner. Termometern visar på högre kroppstemperatur än vad jag vanligtvis har. Men jag vägrar! Jag har inte tid med att bli sjuk nu. No way! Jag måste plugga, och fixa massor tills nästa fredag.

Har dessutom hittat ett nytt pluggställe i min lägenhet. Vid mitt lilla bord. Man sitter inträngd i hörnet, men det var otroligt mysigt. Och när jag väl sitter där och betraktar lägenheten så spanar jag in min inflyttningsblomma som jag fått av svärfar. Den jäveln (blomman alltså) har växt över en halv meter på några månader. Plus att jag inser att en till gren har växt ut och brakat rakt in i väggen. Så blomman är nu gigantisk och behöver snabbare än snabbast planteras om. Blomjävel. Får väl ta det som ett betyg att de trivs. Det är nästan synd att man ska tvinga dem att flytta.

Nehe, om man ska gå ut och lägga sig på balkongen en stund. Här inne är det rena rama Bahamas tror jag.





Kommentarer
Postat av: s

haha, vad är det för en blomma? låter som en riktig vilde ;)

2009-05-26 @ 20:17:42
Postat av: Malin

Brakat rakt in i väggen? Det låter som den redan är på väg att flytta alltså! Fast den väljer att ta sin egna lilla väg och inte den genom dörren!

2009-05-26 @ 22:36:33
URL: http://maalliin.blogg.se/
Postat av: Johanna

hörredu! bli inte sjuk nu toka! :(



17.30 på lördag tycks det vara. och jag räknar med er ;) :D

2009-05-27 @ 01:16:30
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback