En dag med familjen kan ge mycket

Precis som Chrille sa när vi kommit hem hit och burit upp alla saker för trappen (tur att vi var tre!) - Det är konstigt, man kommer alltid hem med massor av saker när man hälsat på sina föräldrar! Och ja, jag kan inte göra något annat än att hålla med.

Kenneths mamma: tidningsställ, strumpor, två burkar svamp och ett "odlingshus"
Mamma: Symaskin, filmer, böcker, klänning och två par skor
Pappa: Väska och örhängen

Okej. Symaskinen är här på lån. Filmerna, böckerna, klänningen, ett par skor, väskan och örhängena är mina (inte alla filmer kanske), men resten. Så egentligen fick vi inte så mycket nytt. Men det var himmlans mycket saker som var våra och som inte var hemma där de borde vara. Någon lånar ditten och någon annan lånar datten. Sen är alla saker utspridda över hela landet. Men nu är de i alla fall hemma igen. Mammas lilla gullungar. Okej... Jag har kanske inte aknat alla saker allt för mycket. Men själva principen!

Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

haha givetvis kan du återkomma om tisdag. jag preliminärspikart i min kalender dock. och så hoppas jag att du är flitig till tusen idag ;) :D

2009-10-11 @ 12:11:10
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback