En dag med både positiva och negativa sidor


Jag har kämpat mig fram och tillbaka till bibblan. På vägen var det en postmopedist som fastnat i snödrivorna mitt ivägen, en traktor som kört av gångvägen han till en början ploggade och stod sedan och vägde i en brant backe ner mot vägen. Annars bara ett allmänt snökaos. Gångvägarna finns inte kvar för det har blåst så mycket snö överallt, att det enda som påminner en om att gångvägen faktiskt ligger där är en smal stig som ringlar sig fram.

För att bättra på det här negativa har jag suttit och pluggat, och inte förstått något alls. Sen har jag gått och blivit sjuk på kuppen. Härligt! Just det jag behöver för tillfället. Och så är inte älsklingen hemma ikväll och kan ta hand om mig. Nej istället ska jag tvätta all tvätt... Vilket lär innebära en tvättid till innan helgen är slut!

Det enda som är positivt är att framtiden börjar se lite ljusare ut! Alltid något.

Kommentarer
Postat av: Bitte

Usch, låter inte det minsta trevligt gumman.. Du får låta bli att tvätta allt när du är sådär sjuker. Lämna lite till sambon ;)

Tycker det låter som en kväll med te, scones och soffmys! Gärna med tända ljus :)

2010-02-03 @ 17:18:19
URL: http://ensmulahumor.blogspot.com
Postat av: Johannas ordsamling

Det är verkligen ett snökaos det här, man blir helt slut av att gå bara några meter på den igensnöade trottoaren. Nej nu jävlar vill jag ha sommar, och det NU!

Var inte sjuk toka! :(



Puss!

2010-02-03 @ 22:20:08
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback