Aloe vera


Okej, jag och blommor går inte ihop. Eller egentligen är det våran lägenhet och blommor som inte går ihop. För att vara mer precis, elementen. Elementen tar kål på varenda blomma. Det blir kallt, sen blir de kokheta, vilket får alla blommor att torka ut. De enda jag lyckats hålla i liv är mina orkidéer och amaryllisarna. Pelargonerna har jag intalat mig själv, att de har gått i idé... Men jag vet inte ja.

Så nu är jag på jakt efter värmetåliga blommor. Då det också blir fruktansvärt varmt och soligt här inne på sommaren,  eftersom vi bor så högt upp,  så finns det inget som skuggar.

Därför har jag tänkt ut Aloe vera-blommor. De borde ju passa. Tjockbladiga blommor. Så om det är någon som hittar ett bra pris på Aleo vera, eller till och med har skott över. Please tell me!

Kommentarer
Postat av: Malin

Har spanat in mina Aloe Vera blommor nu och såg att jag har två skott över, de kan du få. Ska bara plantera om dem först så kan du hämta dem!:)

2010-01-20 @ 10:28:20
URL: http://maalliin.blogg.se/
Postat av: Johannas ordsamling

Åh, när du sen får skott av aloeveran du får av Malin - kan inte jag få ett par av dig då? :D

2010-01-20 @ 12:21:18
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra då säger jag till när jag fixat aloe verorna(måste va så i plural va?)!

Jag var där igår och köpte tulpaner, men det fanns bara vita för 29.90, de andra kostade 49.90, men kan ha varit så att de med mer färg redan var slut!:P

2010-01-20 @ 19:42:55
URL: http://maalliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback