Verkligheten kommer allt närmre!


På måndag börjar jag termin 6. Sista terminen. Ett steg närmre verkligheten. Hhuuua!! Att plugga är en skyddande miljö, och nu ska man helt plötsligt stå på egna ben och kunna allt det där vi har lärt oss. Och i och med detta är det mycket som kommer ändras på kort tid.

- Alla vänner man fått kommer att splittras, då alla flyttar åt olika håll.
- Lägenheten vi bor i nu, kan vi inte bo kvar i. Alltså måste vi hitta ny bostad snarast. Så alla ni som känner att ni har någon på lager, hör av er!
- Man ska söka och FÅ ett jobb. Kul i de här tiderna.

Det är helt enkelt mycket att tänka på just nu. Samtidigt som en C-uppsats ska krystas fram. Bokstavligen talat för vissa ;)

Jag bor på alla hemsidor med hyresrätter. Börjar funderar på plan B till hösten - en ergonomikurs kanske? Samt att jag funderar på vad för orter som kan vara intressanta att bosätta sig i. Till hjälp har jag en karta och dartpilar. Fast jag är nog lite kräsen. Inte alltför mycket uppåt och inte alltför mycket neråt. Jag vill inte bo i evig kyla, samtidigt som jag inte vill bo i konstant blåst!

Ja herregud! Tankarna bara flyger omkring. Men det rättas snart ut. Efter en fika och C-uppsatskreativitet på fredag så är jag banan igen!

Kommentarer
Postat av: Bitta

Syftar du på mig eller vad?! :P Jag bakar cupcakes tills på fredag, allt för att vi ska orka hela dagen. Mannen i huset såg lite orolig ut när jag sa att vi kommer sitta här, men jag lugnade honom med att han alltid kan spela xbox ;)

2010-01-13 @ 11:47:36
URL: http://ensmulahumor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback