Där satte jag gubben på plats

Idag ringde jag till vår fastighetsskötare, efter att tillbringat några nätter i 17 plusgrader. Det gradantalet är lite väl litet, jag vill helst ha typ 24 plusgrader eftesom jag oftast fryser. Men även om jag fryser så är det helt galet om till och med min sambo fryser, värmeelementet Number One!

Därför ringde jag Johny och klagade på våra kalla element. Det han frågar då är om jag har kollat att de är påslagna. HA, jag har till och med luftat dem. Känn på den du! Han blev faktiskt lite paff och glad och tyckte att det var strålande. Jag vet inte om frågan kom för att det är några inkompetenta hyresgäster som brukar ringa eller om det var för att jag var tjej... Skit samma. Han var världens trevligaste och var här på en timme, kollade ellementen och konstaterade att det var lite klent med värme. Han kollade värmegrejen i källaren och vet ni vad som var "felet"? En av våra grannar hade klagat i tidigt i våras över att ellementen lät så mycket att de var tvugna att sänka värmen. Vet ni vad den grannen sa till oss när vi flyttade in? "Det är så himmla kallt i de här lägenheterna på vinter och vårsnåret".....

Ibland blir man irriterad!

Kommentarer
Postat av: Bitte

You go girl! :)



Ang det vita så är hättan så..ful..! Man ser lite ut som en smällkaramell i "fest"klädseln, det röda är lite snällare. Knepigt knepigt, har även fått tipset att byta efter kyrkan och ha klänningen efteråt. Får väl se om jag orkar den proceduren ;)

2010-10-27 @ 16:42:39
URL: http://ensmulahumor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ingen reklam, tack! Annars, skriv vad ni vill

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback